"Amikor kivágtad az utolsó fát
és megmérgezted az utlsó folyót,
rá fogsz jönni, hogy a pénz nem ehető."

2011/08/02

4 PET palackot és 440 Ft-ot spóroltam

Ma kerékpárra pattantunk és feltekertünk a Jávorkúti elágazásnál lévő forráshoz. Én teletöltöttem egy 5 literes, korábban felelötlenül megvásárolt, műanyag ásványvizes kannát és a kulacsomat, ami szintén műanyag, de viszont ezzel megspóroltam 4 újabb PET palack megvásárását és 440 Ft-ot. Nem csak hulladékot és pénzt spóroltam meg, hanem kipufogó gázt is, valamit 22 km kerékpározással tettem az egészségemért is, így további plusz pontot szerezve ennek az életmódnak.

Igaz, ásványvíz beszerzés nélkül is elmentem volna tekerni, de most összekötöttem a kellemest a hasznossal és egyáltalán nem volt megerőltető egy hátizsákot és egy flakont magammal vinni. Ezzel megvolt a mai napi jócselekedetem, igyekszem ezt a túrát heti kb 2 alkalommal megtenni, amíg az időjárás engedi, hogy addig se gyártsak több hulladékot
.
Nézzük meg mit is jelent ez számokban:

Kerékpározásra alkalmas hónapok száma: 8 hónap/év
8 hónap az ~ 35 hét

Ha heti kétszer megteszem ezt a túrát az azt jelenti, hogy:
35 hét x 2 alkalom/hét x - 4 PET palack = - 280 db PET palack/év

Továbbá a zsebemben marad:
280 x 110 Ft= 30.800,- Ft/év

Egész jól hangzik, tetszik ez a Nulla Hulladék Életmód:)

No comments:

Post a Comment