"Amikor kivágtad az utolsó fát
és megmérgezted az utlsó folyót,
rá fogsz jönni, hogy a pénz nem ehető."

2011/07/31

Házi joghurt

Örömmel jelentem, elkészült az első házi joghurtom. Fél liter bio tejből és egy fél pohár bio joghurtból készült. Sok házi joghurt készítési praktikát olvastam a neten, a legtöbben félórán át hőkezelik a tejet mielőtt beoltják a joghurt kultúrával. Nekem villany tűzhelyem van ezért energia takarékossági szempontból csak felmelegítettem a tejet annyira, hogy még ne forrjon és kikapcsoltam. Az edényt a tűzhelyen hagytam, hogy "kéz forró"-ra hüljön :). Ekkor bele kevertem a joghurtot, majd az egészet bele tettem egy fél literes csattosüvegbe, azután pedig ment a dunsztba. Esetemben a használaton kívüli ágyneműk közé lett elrejtve. Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok. A fél liter bio joghurt így 300 Ft-ba került plusz az elektromos áram.



A joghurt egy részét félre teszem és megpróbálok hétfőn házitejet saját flakonban beszerezni. Ezzel a módszerrel elérhetem azt a legideálisabb esetet, amikor soha többé nem kell poharas joghurtot és dobozos tejet vásárolnom.

A házi tej beszerzés lehetőségeit még fel kell kutatnom ezen a környéken. A vasgyári piacon és a diósgyőri városközpontnál lehet házitejet beszerezni. Nekem közelebb van a diósgyőri tejes autó, mert oda bringával is el tudok gurulni, ami persze teljesen igaz a vasgyári piacra is, de ott komoly veszélynek lenne a bicó kitéve.

No comments:

Post a Comment